-->
de Claudia Alexandra Rohnean
E joi. Secundele zboară, se pierd în
neant. Aceeaşi zi monotonă de joi. Sau poate nu. Azi nu ştiu cum se face, însa
am impresia că mă îndepărtez spre mai târziu într-un abis nedefinit. E 5
aprilie. Acelaşi început de aprilie, dar totuşi cu puţină nuanţă de mai bine.
Şi pentru că toate dimineţile lumii duc
pe acelaşi drum fără întoarcere..
Atât noi, vişeuanii, cât şi colegii noştri
făgărăşeni am plecat uniţi în gând şi-n cuget, în dimineaţa zilei de 5 aprilie.
Cu sufletele aşchii, cu gândurile în mii de direcţii, am pornit într-o nouă
călătorie.. Într-o călătorie a cunoaşterii, a speranţei, a visului de mai bine.
Pregăteam cu toţii un proiect partenerial. Şi am reuşit să-l definitivăm peste
aşteptări. Împreună cu profesoarele Liceului Teoretic Bogdan-Vodă Vişeu
de Sus, prof. Petronela Gubici şi prof.
Monica Grad, cât şi cu cele ale Grupului Şcolar Agricol „Av. Dr. Ioan
Şenchea” Făgăraş – am luptat pentru o săptămână în care viaţa noastră, a
elevilor să fie în adevăratul sens al cuvântului Altfel. Activităţile la care am participat cu toţii
desfăşurându-se în această săptămână- 2 – 6 aprilie, destinată unor altfel de
activităţi şcolare decât cele cu care eram obişnuiţi.
Dupa
primirea oficială a grupului făgărăşean, noi, elevii vişeuani, am fost
nerăbdători să le arătăm colegilor noştri tainele ascunse ale oraşului şi
liceului nostru. Cu portul popular la îndemână, mândria oricărui moroşan
adevărat, ne-am prezentat împreuna zona care ne reprezintă şi care ,fie că
vrem, fie că nu, face parte din noi, din sângele nostru, din aluatul din care
am fost plămădiţi. Acelaşi lucru l-au facut şi ei, arătându-şi la rândul lor
mândria de a face parte dintr-un colectiv renumit, călcând printre rânduri pe
aceleaşi urme lăsate de scriitorului Octavian Paler, într-un oraş încărcat de
istorie, de file rupte şi aruncate în treacăt urmaşilor...
Printre
prezentări, strângeri de mână, zâmbete calde şi simpatii tacite, întreaga
dimineaţă s-a desfăşurat într-un spirit de echipă în care colaborarea
Vişeu-Făgăraş a fost într-o strânsă imersiune. Concursul de comunicare `4
de 10` ,organizat în Sala de sport a liceului nostru, ne-a apropiat si mai
tare, fiind următoarea etapă a cunoaşterii noastre pe care am petrecut-o cu
colegii făgărăşeni, echipele fiind formate atât din concurenţi vişeuani, cât şi
din cei făgărăşeni. Probele, deloc uşoare de altfel, au pus la încercare
imaginaţia, umorul nostru, al elevilor, spiritul de echipă şi nu în ultimul
rând dorinţa de integrare într-un nou grup. Atât reclamele, cât şi interviurile
susţinute de participanţi au fost notate de profesorii aflaţi in juriu, care
după cum bine vă puteţi da seama, nu s-au sfiit să se amuze când au auzit
sugestiile oferite de elevi : `Ruginolon- soluţie antiruginere pentru
profi`, `Noul iphone Cărămida` sau Afiş publicitar pentru noul medicament
guvernamental „Cimitirină”, aflându-se
printre ingeniozităţile premiate.
Pe de altă parte, influenţele acestui concurs s-au făcut resimţite după
masa de prânz a oaspeţilor noştri, când,
împreună am colindat frumosul nostru orăşel de munte, Vişeu de Sus.
`Colinda` a fost atât de ordin cultural şi informativ, cât şi un mijloc de
destindere, un mod de a ne cunoaşte mai bine şi de a schimba impresii despre o
zi de Şcoala Altfel.
Vizita
la Muzeul de Etnografie şi istorie
Vişeu de Sus, Casa-Muzeu "Elefant", precum şi atracţia locală a
orăşelului nostru, care acaparează în fiecare an sute de turişti, şi anume
trenul cu aburi Mocaniţa, au stat la baza acestei mici expediţii care s-a
sfârşit cu zâmbete împarţite atât de elevii participanţi, cât şi de profesorii
însoţitori.
La finele zilei, extenuaţi dupa atâta
hoinărit, incluzând şi o drumeţie la una din pensiunile zonei noastre, dar cu sufletele pline de recunoştinţă şi
multumire, noi, pionii acestui schimb
de experienţe ne-am promis că vom ţine legătura şi vom continua să vorbim chiar
dacă numai cu ajutorul mijloacelor electonice moderne, până la vizita noastră
în oraşul Făgăraş care se va derula în luna iunie.
Cat despre proiectul Şcoala Altfel,
am rămas plăcut
impresionaţi. Iar pe această cale vreau să le multumesc în numele tuturor
elevilor claselor aX-a E respectiv aXIa D, doamnelor noastre diriginte, cât şi
doamnelor profesoare făgărăşene, care s-au gândit la binele nostru, la binele
celor pe care îi îndrumă în viaţă şi pe care îi formează pentru a-şi atinge
ţelurile. Le mulţumim din suflet căa nu s-au poticnit în problemele cotidiene
şi au luptat din răsputeri să ne ofere experienţe noi, în condiţii de monotonie
ale vieţii contemporane care se instalează atât de uşor pretutindeni. Şi de
asemenea, îi felicit pe colegii mei din claseele a X-a E, a XI-a D şi a IX-a C
pentru pregătirea activităţilor, pentru
imaginaţia debordantă, pentru colegialitate şi prietenie.